موج انقلاب

۱۸ مرداد ۹۷ ، ۰۲:۱۰

نابودی اسرائیل

اسرائیل چگونه نابود می‌شود؟

«شما [صهیونیست‌ها] ۲۵ سال آینده را نخواهید دید. ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت». این تعبیر رهبر انقلاب در ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ که به عنوان جمله سال رهبری از نگاه کاربران سایت KHAMENEI.IR نیز انتخاب شد، واکنشی بود به ادعای سران رژیم اسرائیل مبنی بر اینکه با برجام، تا ۲۵ سال خیالشان از بابت ایران راحت خواهد بود. این سخن آیت‌الله خامنه‌ای مورد توجه جدی رسانه‌های داخلی و خارجی قرار گرفت و بازتاب‌ها و پیامدهای گوناگونی داشت. از نصب تابلو «روزشمار نابودی اسرائیل» در میدان فلسطین تهران تا واکنش بنیامین نتانیاهو که «این اتفاق هرگز نخواهد افتاد. اسرائیل قوی است و قوی‌تر خواهد شد».

* به هر حال بسیاری از تحلیل‌گران موافق و مخالف، قدرت موشکی جمهوری اسلامی را ابزار اصلی تحقق وعده رهبر انقلاب تلقی نمودند. اما «راه‌حل اساسی» جمهوری اسلامی ایران برای «مسأله اصلی جهان اسلام» که آیت‌الله خامنه‌ای در دیدارهای اخیر خود بر آن تمرکز کرده‌اند، همان «طرح مردم‌سالارانه» ‌ای است که دو دهه پیش در سازمان ملل متحد به ثبت رسیده است:
«مثل همه‌ی کشورهای آزاد دنیا، مردم فلسطین ـ فلسطینیان واقعی ـ بایستی مورد سؤال قرار بگیرند؛ چه مسلمانشان، چه مسیحیشان و چه یهودیشان؛ آنهایی که فلسطینی‌اند، نه آنهایی که از جاهای دیگر وارد فلسطین شده‌اند. آراء آن کسانی که فلسطینی هستند باید مورد مراجعه قرار بگیرد و از آنها نظرخواهی بشود و آنها نظامِ حکومتیِ کشورِ فلسطین را معیّن کنند؛ آن نظام حکومتی نسبت به کسانی که وارد این منطقه شده‌اند، [یعنی] صهیونیست‌ها و رؤسایشان و بقیّه، تصمیم خواهد گرفت. راه‌حلّ فلسطین جز این نیست و این همان نابود شدن و از بین رفتن رژیم باطل و جعلی صهیونیستی است که امروز بر سر کار است؛ و این امر به‌طور قطعی در آیندهی نه‌چندان‌دوری به حول و قوّهی الهی تحقّق پیدا خواهد کرد.» (۲۵ خرداد ۹۷)
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۱۸
امیرحسین شاولی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی